بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

بسیاری از اوقات پیش آمده که خبرهایی را درباره کیفیت نامطلوب آب تصفیه‌شده شنیده‌ایم. آبی که می‌نوشیم ممکن است به هر دلیلی دچار آلودگی شده و یا کیفیت خود را از دست داده باشد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که به جای آب تصفیه‌شده، آب‌معدنی را برای نوشیدن انتخاب کنید. آبی که از دل چشمه‌ها به دست آمده و طی فرایندهای مختلفی برای نوشیدن مناسب شده است.

آب‌معدنی بسته‌بندی به‌عنوان یک آب کاملا سالم برای نوشیدن شناخته می‌شود. به همین دلیل در مناطقی از ایران که به هر دلیلی از آب لوله‌کشی محروم هستند، استفاده از آب‌معدنی رواج دارد. اما نکته بسیار مهمی که باید در زمان خرید آب‌معدنی به آن دقت کرد، برند تولیدکننده این آب و ویژگی‌هایی است که بر روی بسته آب‌معدنی نوشته شده است. خرید آب‌معدنی از برندهای معتبر باعث می‌شود که شما هیچ نگرانی از بابت رسوب املاح معدنی داخل کلیه در طی استفاده طولانی‌مدت نداشته باشید. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم معتبرترین برندهای تولیدکننده آب‌معدنی در ایران را به شما معرفی کنیم.

چرا باید آب‌معدنی را از برندهای معتبر تهیه کنیم؟

احتمالا این سوال در ذهن شما هم پدید آمده است که برند آب‌معدنی چه تاثیری در کیفیت ان دارد؟ آب‌معدنی حاوی موادی مانند منیزیم، آهن، سولفات و سدیم است. اما در کنار این مواد معدنی مفید، برخی از مواد موجود در این آب نیز برای سلامتی ضرر دارند. کارخانه‌های مختلف و برندهای متفاوت، روش‌های متنوعی برای از بین بردن این املاح مضر دارند.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

این نقطه‌ای است که تفاوت میان برندها و کیفیت کار آن‌ها را روشن می‌کند. جایی که برندها باید جدیدترین روش‌های روز را برای ضدعفونی کردن آب به کار بگیرند و موادی مانند جیوه و سرب را در آب از بین ببرند. در کنار این‌ها برندهای معتبر آب‌معدنی برای جلوگیری از تاثیر نور خورشید و تغییرات دما بر روی آب داخل بطری، از مواد باکیفیتی برای بسته‌بندی آب استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که بطری‌های تولید این برندها حتی در زمان استفاده طولانی‌مدت نیز شکل و رنگ خود را از دست نمی‌دهند.

به‌علاوه چشمه‌هایی که برندهای مختلف از آب آن‌ها برای پر کردن بطری‌های خود استفاده می‌کنند، ازنظر ویژگی‌های شیمیایی و املاح معدنی با هم تفاوت دارند. این تفاوت در ویژگی‌های آب، یکی دیگر از منشاهای اصلی در تفاوت میان کیفیت آب تولیدشده توسط برندهای مختلف است.

از سوی دیگر برندهای معتبر با مشتریان خود صادق هستند. درنتیجه شما می‌توانید اطلاعات زیادی را از طریق مطالعه نوشته‌های روی جلد آب‌معدنی به دست آورید. اما بر روی جلد آب‌معدنی‌های نه‌چندان معتبر، اطلاعات زیادی درج نمی‌شود و شما حتی نمی‌توانید تاریخ انقضا آب‌معدنی را بر روی جلد پیدا کنید. حال که با اهمیت برند در کیفیت آب‌معدنی آشنا شدید، چند برند معتبر را در زمینه تولید آب‌معدنی در ایران معرفی می‌کنیم.

آب‌معدنی زمزم

برند زمزم یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده انواع نوشیدنی‌ها از آب‌معدنی گرفته تا ماءالشعیر است. این شرکت از سال 1334 فعالیت خود را با تولید نوشابه‌های گازدار آغاز کرد. هرچند شرکت زمزم در ابتدا تنها محصولات خود را از روی خط تولید تهران به شهرهای دیگر کشور صادر می‌کرد، اما امروز در بیش از 13 شهر ایران کارخانه و خط تولید دارد. حتی در برخی از کشورهای خارجی نیز کارخانه‌هایی هستند که تحت لیسانس زمزم ایران، در زمینه تولید نوشیدنی‌ها فعالیت می‌کنند.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

شرکت زمزم پابه‌پای رشد فناوری تصفیه آب‌معدنی در جهان رشد کرده و امروز صاحب یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین تصفیه‌خانه‌های آب‌معدنی در ایران است. همین توجه به ارتقا کیفی و بهره‌گیری از دانش و فناوری روز توانسته شرکت زمزم را بیش از 60 سال سرپا نگه دارد. در حال حاضر شرکت زمزم بیش از 100 نوع محصول تولید می‌کند و توانسته گواهی‌های استاندارد ISO و HACCP را برای محصولات خود دریافت کند.

آب‌معدنی زمزم آبی از چشمه‌های کوه‌های سهند است. استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در تصفیه آب این چشمه‌ها، باعث شده که آب‌معدنی زمزم فاقد هرگونه مواد مضر مانند نیترات و نیتریت باشد. به‌علاوه در کارخانه زمزم هیچ فرایند شیمیایی بر روی آب انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث حفظ طبیعت آب استخراج‌شده می‌شود. آب‌معدنی‌های زمزم در دو حجم یک و نیم لیتری و 500 میلی‌لیتری در دسترس هستند.

آب‌معدنی سورپرایز

سورپرایز نیز یکی دیگر از برندهای قدیمی تولیدکننده آب‌معدنی در ایران است. برند سورپرایز درواقع نام تجاری محصولات شرکت آکواتیک استار ایرانیان است که از سال 1384 فعالیت خود را در حوزه تولید و توزیع آب‌معدنی آغاز کرده است. شرکت سورپرایز یکی از معدود شرکت‌ها در ایران است که آب‌معدنی‌های خود را در گالن‌های 19 لیتری به بازار عرضه کرده است.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

گالن‌هایی که برای استفاده در آب‌سردکن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌علاوه ظرف این گالن‌ها نیز مجددا قابل‌استفاده بوده و به‌این‌ترتیب زباله پلاستیکی ناشی از مصرف مداوم آب‌معدنی کاهش پیدا می‌کند. به‌علاوه شرکت آکواتیک استار ایرانیان وظیفه توزیع این گالن‌ها را نیز بر عهده گرفته است. درنتیجه ادارات و مناطق مسکونی می‌توانند به‌راحتی از خدمات این شرکت استفاده کنند.

تدابیری که مدیران برند سورپرایز برای راحتی مشتریان و کاهش زباله‌های پلاستیکی ناشی از آب‌معدنی به کار بسته‌اند، باعث شده که این شرکت در دسته معتبرترین برندهای تولیدکننده آب‌معدنی قرار بگیرد. علاوه بر این شما می‌توانید آب‌معدنی‌های برند سورپرایز را در بسته‌بندی‌های 0.5 و 1.5 لیتری نیز پیدا کنید. آبی که در بطری‌های سورپرایز بسته‌بندی می‌شود، از آب چشمه‌های موجود در منطقه کردان کرج به دست می‌آید که بسیار خوش‌طعم و گوارا است.

آب‌معدنی دماوند

شرکت دماوند نیز یکی از برندهای دیرین در حوزه تولید آب‌معدنی در ایران است. این شرکت از سال 1352 فعالیت خود را در شهر دماوند آغاز کرده و تا امروز به تولید آب‌معدنی اشتغال دارد. در ابتدا این شرکتِ فرانسوی پریر بود که بنای کارخانه آب‌های معدنی دماوند را در ایران گذاشت. اما پس‌ازآن در سال 1388 شرکت دنون فرانسه تمانی سهام این شرکت را خریداری کرد.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

شرکت آب‌های معدنی دماوند یکی از بنیان‌گذاران صنعت بسته‌بندی آب‌های معدنی در ایران است. به همین دلیل می‌توان به جرات گفت که آب‌های معدنی با برند دماوند از بهترین بسته‌بندی‌ها برخوردار هستند. علاوه بر این زمانی که شرکت دنون فرانسه به‌عنوان سهامدار اصلی شرکت دماوند شناخته شد، نقطه آغازی بر ورود فناوری‌های جدید به این شرکت بود.

در حال حاضر به لطف این تغییر، شرکت دماوند مجهز به جدیدترین فناوری‌های فیلتراسیون است و از آخرین فناوری‌های روز برای جداسازی املاح مضر آب استفاده می‌کند. ازآنجاکه شرکت دماوند بالا بردن کیفیت محصولات و سلامتی مشتریان را در اولویت خود قرار داده است، امروزه به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در صنعت آب‌معدنی در ایران شناخته می‌شود.

در حال حاضر آب‌معدنی‌های دماوند در پنج اندازه تولید شده و به دست مصرف‌کننده می‌رسند. همچنین این شرکت برای پاسخگویی به نیاز بازار، در هر ساعت بیش از 40 هزار بطری آب‌معدنی تولید می‌کند. یکی از جدیدترین انواع بسته‌بندی آب‌معدنی در شرکت دماوند ارائه شده است. این بسته‌بندی که به حالت ورزشی مشهور است، دارای دربی است که به‌راحتی محکم شده و در طی انجام فعالیت‌های ورزشی مختلف هیچ آبی از آن نشت نمی‌کند. همچنین طراحی بطری جیبی نیز از دیگر نوآوری‌های این شرکت در حوزه بسته‌بندی آب‌معدنی است. همان‌طور که از نام این برند پیدا است، آب موجود در بطری‌های دماوند از چشمه‌های کوه دماوند حاصل می‌شود.

آب‌معدنی کولاک

آب‌معدنی کولاک یکی از محصولات شرکت کولاک شرق است. در زیر پوسته پلاستیکی این آب‌معدنی، گوهر ارزشمندی از کوه‌های سهند آذربایجان شرقی قرار گرفته است. شرکت کولاک شرق از فناوری‌های به‌کاررفته در کشورهای آلمان و ژاپن برای تصفیه آب‌های معدنی خود استفاده می‌کند. در حال حاضر محصولات کولاک تنها در دو اندازه 1500 و 500 میلی‌لیتری در دسترس هستند.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

شرکت کولاک شرق تلاش کرده تا با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مختلف در حوزه بررسی ویژگی‌های آب و کیفیت آب‌معدنی تولیدشده، کیفیت محصولات خود را در سطح بالایی نگه دارد. در آزمایشگاه‌های کولاک شرق دو بخش شیمیایی و میکروبی وجود دارند. متخصصان حاضر در این آزمایشگاه‌ها به‌طور روزانه و ساعتی از آب‌های تولیدشده نمونه‌برداری کرده و پس از تایید کیفیت محصول، اجازه ارسال آن به بازار را صادر می‌کنند.

شرکت کولاک از سال 1369 فعالیت خود را با تولید انواع نوشابه‌های گازدار آغاز کرد. همچنین بطری‌های یک‌بارمصرف PET یکی دیگر از محصولات این شرکت بود که در اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شد. از سال 1376 بود که شرکت کولاک شرق با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت توسعه آذربایجان، تصمیم به بهره‌برداری از خواص معدنی آب چشمه‌های موجود در دامنه سهند گرفت. ترکیب ماشین‌آلات کاملا مدرن، متخصصان مجرب در آزمایشگاه‌های مجهز و آب پر از فایده چشمه‌های سهند باعث شده‌اند که برند کولاک به‌عنوان یکی از معتبرترین برندها در حوزه تولید آب‌معدنی در ایران شناخته شود.

آب‌معدنی عالیس

برند عالیس یکی از نام‌های تازه در زمینه تولید انواع نوشیدنی‌ها در ایران است. این برند باوجود قدمت نه‌چندان زیاد، توانسته به‌عنوان یکی از برندهای آشنا در این حوزه قد علم کند. متخصصان در گروه تولیدی عالیس ارائه محصولاتی با کیفیت جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. به همین دلیل محصولات این شرکت توانستند در مدت کوتاهی رضایت مشتریان را جلب کنند.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

مهم‌ترین ویژگی گروه تولیدی عالیس استفاده از دانش و فناوری روز اروپا برای تولید و بسته‌بندی انواع نوشیدنی‌ها است. شرکت‌های چشمه نوشان خراسان و بهار رز چناران از شرکت‌های زیرمجموعه عالیس هستند. آب‌معدنی‌های عالیس معمولا تحت نظارت شرکت چشمه نوشان خراسان تولید می‌شوند و توانسته‌اند گواهینامه‌های بین‌المللی مانند ISO 9001:2008 و ISO 22000:2005 را به دست آورند.

آب‌معدنی داماش

شرکت داماش از سال 1381 کار خود را در زمینه تولید و عرضه انواع آب‌معدنی در گیلان کلید زد. این شرکت از ابتدا بنای کار خود را بر روی استفاده از ماشین‌آلات تمام‌اتوماتیک نهاد و تلاش کرد تا دخالت دست را در تولید محصولات خود به حداقل برساند. آنچه در قالب بسته‌بندی‌های آب‌معدنی داماش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، آب چشمه‌ای به همین نام در گیلان است.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

آب این چشمه حاوی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی بسیار منحصربه‌فردی است. در کارخانه داماش املاح مضر از این آب جدا شده و پس‌ازآن بدون هیچ تغییری با استفاده از تجهیزات بسته‌بندی مدرن، در بطری‌هایی با اندازه‌های مختلف بسته‌بندی می‌شوند.

آب‌معدنی سقا

کارخانه تولیدکننده آب‌معدنی سقا از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد. کارخانه این شرکت در یکی از ارتفاعات رشته‌کوه‌های هزار مسجد قرار گرفته است. جایی در منطقه قزاق که چشمه‌های بسیار زیادی در آن وجود دارد و به دلیل دوری از هرگونه منابع آلوده‌کننده، کاملا بکر و طبیعی است.

بهترین تولیدکنندگان آب‌معدنی در ایران را بشناسید

شرکت سقا نخستین شرکت در ایران بود که ماشین‌آلات مختص تولید بسته‌بندی‌های 20 لیتری را از ژاپن خریداری کرده و آب‌معدنی‌های خود را در این حجم به مشتریان عرضه کرد. در کنار این موضوع شرکت سقا با استفاده از آخرین فناوری‌های کشور ایتالیا تا حد امکان کیفیت بسته‌بندی خود را ارتقا داده است. در حال حاضر این شرکت صاحب یکی از بزرگ‌ترین خطوط تولید آب‌معدنی در بسته‌بندی‌های 20 لیتری در ایران است. علاوه بر این شما می‌توانید بطری‌های آب‌معدنی 500 و 1500 میلی‌لیتری را در سبد محصولات سقا پیدا کنید. شرکت سقا توانسته گواهی‌های ISO 9001 و HACCP را برای محصولات خود دریافت کند.

آب‌معدنی پرسیکا

آب‌معدنی پرسیکا یکی از محصولات شرکت کولاک غرب در ایلام است. این شرکت در سال 1380 تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را 4 سال بعد با تولید نوشابه‌های گازدار آغاز کرد. یک سال پس‌ازآن یعنی در سال 1384، شرکت کولاک غرب خط تولید آب‌معدنی‌های خود را به نام پرسیکا افتتاح کرد. در ابتدا آب‌معدنی‌های پرسیکا تنها در بسته‌بندی‌های 0.5 و 1.5 لیتری تولید می‌شدند. اما مدتی بعد آب‌معدنی‌های 300 سی‌سی نیز به سبد محصولات شرکت کولاک غرب اضافه شد. آب‌های معدنی پرسیکا با استفاده از آخرین فناوری‌های روز به‌طور کامل از وجود هرگونه نیتریت و سولفات بری می‌شوند.

سخن پایانی

برند آب‌معدنی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در تعیین کیفیت آن تاثیرگذار است. مکانی که کارخانه‌های تولیدکننده آب‌معدنی قرار گرفته‌اند و ویژگی‌های آب چشمه‌ای که برای بسته‌بندی مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌طور مستقیم در تعیین ویژگی‌های آب‌معدنی تاثیرگذار هستند. به‌علاوه فناوری هریک از شرکت‌ها در تصفیه آب‌معدنی و نحوه بسته‌بندی آن، همگی عواملی هستند که باید در زمان خرید آب‌معدنی به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. در این مقاله به معرفی معروف‌ترین و بهترین برندهای ایران در حوزه تولید و توزیع آب‌های معدنی پرداختیم. با توجه به موارد ذکرشده می‌توان برندهای دیگری را نیز پیدا کرد که در حوزه تولید آب‌معدنی حرفی برای گفتن دارند. تنها کافی است کمی به بسته‎بندی محصول دقت کنید.

اگهی فروش آب معدنی

درباره‌ی sooliran

همچنین ببینید

صفر تا صد هزینه‌های راه‌اندازی کارخانه ماکارونی

صفر تا صد هزینه‌های راه‌اندازی کارخانه ماکارونی

ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذاهای وارداتی در کشور ماست. تنوع بسیار زیاد ماکارونی‌ها و طعم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *