معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

ماکارونی یکی از محصولاتی است که در سبد غذایی همه ما ایرانیان جا دارد. این محصول پرطرفدار غذای موردعلاقه بسیاری از ما در هر سنی است. شاید بتوان گفت که پس از برنج، یکی از اصلی‌ترین غذاهای ایرانی ماکارونی است که با دستورهای پخت مختلفی پخته می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده ماکارونی نیز تلاش می‌کنند تا هرروز محصولات جدید را به سبد فروش خود اضافه کنند.

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع محصولات مرتبط با ماکارونی فعالیت دارند. بااین‌وجود همه این شرکت‌ها نمی‌توانند محصولی را تولید کنند که طعم و عطر خوبی را به سفره ایرانی ببخشد. کیفیت تولید ماکارونی در مزه نهایی و شکل آن پس از پخت بسیار تاثیرگذار است. خیلی از رشته‌های ماکارونی در زمان پخت به هم می‌چسبند. برخی از آن‌ها نیز حتی باوجود صرف زمان نسبتا زیاد برای پخت، نرم نمی‌شوند و جویدن آن‌ها دشوار است. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین برندهای تولیدکننده ماکارونی در ایران را به شما معرفی کنیم.

زرماکارون

زرماکارون یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین برندها در حوزه تولید ماکارونی در ایران است. شرکت زرماکارون در سال 1372 توسط مرتضی سلطانی پایه‌گذاری شده و پنج سال پس‌ازآن به بهره‌برداری رسید. این شرکت در سال 1380 توانست خط تولید آرد سمولینا را راه‌اندازی کند. درنتیجه به‌عنوان نخستین برند ایرانی که از آرد سمولینا برای تولید ماکارونی استفاده می‌کند، شناخته شده است.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

چهار سال پس از کسب این موفقیت، شرکت زرماکارون واحد تولید پاستا خود را نیز راه‌اندازی کرد. این توسعه خطوط تولید به شرکت زرماکارون کمک کرد تا بتواند ظرفیت تولید خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده و سهم زیادی از بازار داخلی را نصیب خود کند. امروزه برند زرماکارون نه‌تنها به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماکارونی در ایران تبدیل شده است؛ بلکه توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نیز به ثبت برساند.

شرکت زرماکارون علاوه بر تولید انواع مختلف ماکارونی و پاستا، در زمینه بسته‌بندی نیز از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کند. این شرکت به دلیل اینکه حفظ سلامت مصرف‌کنندگان را در اولویت خود قرار داده است، همواره از بهترین مواد اولیه و استانداردهای بسته‌بندی در تولید محصولات خود استفاده می‌کند. به‌علاوه شرکت زرماکارون در تلاش است تا دانش فنی خود را گسترش داده و ویژگی‌های خطوط تولید خود را به‌گونه‌ای تغییر دهد که قوانین زیست‌محیطی در آن به‌خوبی رعایت شده باشد.

تک ماکارون

شرکت تک ماکارون نیز یکی از برندهای محبوب و قدیمی تولیدکننده ماکارونی در ایران است. این شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید انواع ماکارونی از سال 1373 آغاز کرده است. هم‌زمان با ایجاد تحول در تولید انبوه مواد غذایی و بسته‌بندی سالم آن‌ها در جهان، شرکت تک ماکارون هم جدیدترین ماشین‌آلات تولید و بسته‌بندی ماکارونی را از کشور سوئیس وارد کرد.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

به‌این‌ترتیب از همان ابتدا تک ماکارون سنگ بنای خود را بر روی تولید محصولات با آخرین فناوری‌ها و مطابق با استانداردهای جهانی و ملی قرار داد. با استفاده درست از این ماشین‌آلات و یادگیری دانش روز، شرکت تک ماکارون توانست 4 سال پس از افتتاح اولین خط تولید خود، تنوع محصولات خود را به‌طور قابل‌توجهی توسعه دهد. در این سال خطوط تولید در شرکت تک ماکارون مشغول تولید و عرضه پنج نوع ماکارونی رشته‌ای و 10 نوع ماکارونی شکلی بودند.

ماکارونی‌های تولیدشده در شرکت تک ماکارون علاوه بر داشتن بسته‌بندی جذاب، ارزش غذایی بالایی نیز دارند. به همین دلیل این برند توانسته به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای ماکارونی ایرانی، نزدیک به سی سال فعالیت خود را در این حوزه ادامه دهد.

در سال 1380 شرکت تک ماکارون از تمامی ظرفیت خود برای تولید ماکارونی استفاده می‌کرد. به همین دلیل متخصصان این شرکت تصمیم گرفتند تا تمرکز خود را بر روی تحقیق و توسعه قرار داده و ظرفیت تولید و تنوع محصولات را به‌طور هم‌زمان افزایش دهند. در راستای اجرایی شدن این طرح، تک ماکارون امروز صاحب 6 خط تولید است که می‌توانند حدود 450 تن محصول را در روز روانه بازار کنند. در سال 1390 این شرکت نیز به مجموعه شرکت‌های تولیدکننده آرد سمولینا پیوست.

ماکارونی مانا

مانا از قدیمی‌ترین برندهای فعال در صنایع غذایی ایران است. هرچند شرکت مانا از سال 1358 فعالیت خود را آغاز کرد، اما کارخانه ماکارونی این شرکت یازده سال بعد یعنی در سال 1369 در شهر صنعتی هشتگرد افتتاح شد. در سال 1375 مدیریت صنایع غذایی مانا طرحی را برای رسیدن به کیفیت بهتر ماکارونی اجرایی کرد. در این طرح تعدادی از ماشین‌آلات بولر سوئیس در کارخانه ماکارونی صنایع غذایی مانا راه‌اندازی شد.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

به‌این‌ترتیب ظرفیت تولید افزایش یافته و محصولات این شرکت با رنگ و بوی استاندارهای جهانی به دست مصرف‌کنندگان رسیدند. حدود سه سال بعد این شرکت توانست از ماشین‌آلات پیوسته در خط تولید خود استفاده کند. در سال 1380 تعدادی از ماشین‌آلات جدید از کمپانی پاوان ایتالیا به خط تولید ماکارونی مانا راه پیدا کردند. به‌این‌ترتیب شرکت مانا توانست با استفاده از دانش و تکنولوژی روز در کنار نظرات مشاورین متخصص، خط تولید خود را مدرنیزه کرده و برای ورود به بازارهای جهانی آماده شود.

در حال حاضر برند ماکارونی مانا به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در حوزه تولید ماکارونی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت همواره تلاش کرده تا دانش و فناوری خود را به‌روز نگه دارد. به همین دلیل در حال حاضر بیش از 50 مدل محصول در کارخانه‌های ماکارونی مانا تولید می‌شوند. همچنین این شرکت از سال 1390 با استفاده از آخرین ماشین‌آلات بولر سوئیس، خط تولید آرد سمولینای خود را راه‌اندازی کرد.

ماکارونی رشد

صنایع غذایی رشد در سال 1358 توسط علی‌محمد رضایی موید افتتاح شد. این شرکت در زمینه‌های مختلفی مانند تولید پودر کیک و شیرینی، نوشیدنی، خمیر، ماکارونی و لازانیا فعالیت دارد. گروه صنعتی رشد در ابتدای کار با نام تجاری آزاد ماکارون فعالیت خود را آغاز کرد. کارخانه اصلی این شرکت در استان یزد قرار داشت. به همین دلیل در ابتدا تنها محصول تولیدشده در این شرکت ماکارونی بود. همچنین مرزهای فعالیت آن نیز به یزد محدود می‌شد.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

حدود 12 سال پس از آغاز به کار گروه صنایع غذایی رشد، مدیریت این شرکت توانست ظرفیت تولید را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد. به‌طوری‌که در سال 1370 ظرفیت تولید ماکارونی در این شرکت تا 4 تن در روز افزایش یافت. درنتیجه به‌زودی به‌عنوان یکی از برندهای مطرح در کشور شناخته شده و توانست محصولات خود را به اقصی نقاط ایران ارسال کند.

در سال 1375 محصولات جدیدی به فهرست محصولات صنایع غذایی رشد اضافه شدند. همچنین این شرکت توانست گواهی بین‌المللی ISO-9001 را برای ماکارونی‌های خود دریافت کند. در حال حاضر صنایع غذایی رشد در تلاش است تا از آخرین فناوری‌های روز برای افزایش تنوع و کیفیت محصولات خود بهره بگیرد. به همین دلیل به‌عنوان یکی از برندهای پیشرو در حوزه تحقیق و توسعه در ایران نیز شناخته شده است.

جهان

شرکت جهان ستاره آریا با نام تجاری جهان از همان ابتدا فعالیت خود را با هدف تمام‌اتوماتیک کردن خطوط تولید ماکارونی در ایران آغاز کرد. اولین اقدام شرکت جهان برای ورود به دنیای تکنولوژی، استفاده از ماشین‌آلات تمام‌اتوماتیک ساخت کشور سوئیس در خطوط تولید خود بود. به‌این‌ترتیب از صفر تا صد مراحل تولید ماکارونی در این شرکت با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و بدون دخالت دست انجام می‌گیرد.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

در این شرکت نیز برای تولید ماکارونی از آرد سمولینا استفاده شده است. همچنین شرکت جهان برای افزایش ارزش غذایی از املاح، سبزیجات و سبوس گندم نیز برای غنی‌سازی ماکارونی استفاده کرده است. این شرکت توانسته به دلیل کیفیت بالای محصولات خود انواع گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی را دریافت کند. همچنین با توجه به تمرکز زمینه کاری شرکت جهان بر روی محصولات مربوط به ماکارونی، به نظر می‌رسد که این شرکت قرار است در آینده‌ای نزدیک محصولات ماکارونی بسیار متنوعی را تولید کند.

ماکارونی سمیرا

سمیرا نام تجاری است که شرکت مانتا برای محصولات خود انتخاب کرده است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرد و از همان ابتدا به تولید انواع ماکارونی‌های شکلی و رشته‌ای اشتغال داشت. در شرکت مانتا نیز همانند همه برندهای معتبر ماکارونی در ایران، از ماشین‌آلات اتوماتیک ساخت سوئیس و ایتالیا برای تولید انواع ماکارونی استفاده می‌شود.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

صاحبان نام تجاری ماکارونی سمیرا همواره در تلاش هستند تا با استفاده از دانش متخصصان و فناوری‌های روز، تنوع و کیفیت محصولات خود را بالا ببرند. به همین دلیل ماکارونی سمیرا توانسته تقدیرنامه‌های مختلفی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر ارگان‌های مهم در کشور دریافت کند. سلامت و ارزش غذایی ماکارونی سمیرا به لطف وجود آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شیمیایی و میکروبیولوژی بسیار پیشرفته به‌طور دائم رصد می‌شود.

ماکارونی زرتاک

فرآورده‌های غذایی زرداسه با نام تجاری زرتاک نزدیک به سی سال است که به سبد غذایی ایرانیان راه پیدا کرده‌اند. شرکت زرداسه در سال 1372 افتتاح شد. زمینه کاری این شرکت بسیار متنوع بوده و در حوزه‌های مختلفی مانند ماکارونی، سرکه، عرقیات، نان و کنسروهای گوشتی و غیرگوشتی می‌توان نام زرتاک را پیدا کرد. شرکت زرداسه در حال حاضر در کیلومتر 26 جاده شیراز-جهرم به تولید انواع اسپاگتی، ماکارونی، خیارشور و ترشی اشتغال دارد.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

ماکارونی مک

مواد غذایی خوشنام که کار خود را از سال 1388 آغاز کرده است، نام تجاری مک را برای محصولات خود انتخاب کرد. این شرکت توسط جعفر چنگیزی مهربانی با هدف تولید انواع ماکارونی در اصفهان افتتاح شد. هرچند به نظر می‌رسد که قدمت برند مک نسبت به سایر برندهای حاضر در این فهرست کمتر باشد، اما باید بدانید که در پس فعالیت‌های برند مک در حوزه ماکارونی بیش از 40 سال تجربه نهفته است. تجربه‌هایی که از همکاری با شرکت‌های آرد ارس مهر تبریز، آرد تبریز کار، آرد تک کرج و آذین کارتن ارومیه به دست آمده است.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

مدیریت شرکت خوشنام همواره تلاش کرده تا از بهترین مواد اولیه برای تولید انواع ماکارونی‌های خود استفاده کند. به همین دلیل آرد سمولینا که از گندم دوروم به دست می‌آید، از اصلی‌ترین مواد اولیه در ساخت ماکارونی مک به شمار می‌رود. این شرکت توانسته با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته محصولات خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کند. همچنین تجربه دیرینه شرکت خوشنام توانسته به آن در کسب انواع گواهینامه‌های بین‌المللی و صادرات محصولات به اقصی نقاط دنیا کمک کند.

برندهای ایرانی ماکارونی چه محصولاتی را تولید می‌کنند؟

به دلیل جایگاه ویژه‌ای که ماکارونی در سبد غذایی ایرانیان دارد، برندهای مختلف همواره بر سر ارائه محصولات جدید با هم در رقابت هستند. به همین دلیل امروزه می‌توان در بازار انواع شکل‌ها و طعم‌های مختلف ماکارونی و محصولات مربوط به آن را پیدا کرد. در ادامه به برخی از رایج‌ترین انواع ماکارونی تولیدشده در ایران اشاره می‌کنیم:

ماکارونی رشته‌ای

در حال حاضر ماکارونی رشته‌ای رایج‌ترین نوع ماکارونی در بازار ایران و پرطرفدارترین آن‌ها است. این ماکارونی از رشته‌هایی با ضخامت‌های مختلف ساخته شده است. ماکارونی رشته‌ای نسبت به سایر ماکارونی‌ها سریع‌تر پخته می‌شود و در میان خانواده‌های ایرانی محبوب‌تر است.

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

 

ماکارونی شکلی

یکی از محبوب‌ترین انواع ماکارونی تولیدشده توسط برندهای مختلف، ماکارونی شکلی است. این نوع از ماکارونی به دلیل تنوعی که در شکل و مزه دارد، در میان ایرانیان بسیار محبوب است. در میان انواع مختلف این محصول می‌توان شکل‌های مختلفی را یافت که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شلز، پیکولی، فانتزیا، فیدلی، گوشواره‌ای، حلزونی، میکس، اسبی، زنگوله، دیسکی، پروانه‌ای، گراندی و فوسیلی.

ماکارونی‌های شکلی نسبت به ماکارونی‌های رشته‌ای به زمان پخت بیشتری نیاز دارند. به‌علاوه مدت‌زمان موردنیاز برای پخت برخی از انواع ماکارونی شکلی نیز نسبت به سایرین بیشتر است. این موضوع را باید در زمان ترکیب کردن انواع مختلف ماکارونی‌ها برای پخت سالاد یا دیگر غذاها در نظر گرفت.

ورمیشل

ورمیشل درواقع نوعی رشته‌فرنگی است که ضخامت بسیار کم اما طول بسیار زیادی دارد. این نوع از رشته هم به‌صورت یکجا و هم به‌صورت خردشده در بازار وجود دارد. از ماکارونی ورمیشل معمولا برای پخت سوپ استفاده می‌شود. حسن این نوع ماکارونی این است که می‌تواند لعاب خوبی را به غذاهای آبدار مانند سوپ ببخشد. ورمیشل سوپ، ورمیشل سوپ آشیانه‌ای و ورمیشل فیدلی از اصلی‌ترین انواع ماکارونی ورمیشل هستند.

سخن پایانی

ماکارونی از اصلی‌ترین مواد غذایی در سبد غذایی ما ایرانیان است. به همین دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت و آخرین دانش و فناوری روز برای افزایش ارزش غذایی آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برند ماکارونی از اصلی‌ترین معیارهای تعیین کیفیت آن است. برندهای معتبر در کنار بهره‌گیری از دانش روز، از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت برای رصد کیفیت محصولات خود استفاده می‌کنند.

درباره‌ی sooliran

همچنین ببینید

بهترین تولیدکنندگان بستنی در ایران را بشناسید

بهترین تولیدکنندگان بستنی در ایران را بشناسید

بستنی یکی از لذیذترین و دوست‌داشتنی‌ترین تنقلاتی است که هر انسانی از دوران کودکی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *