بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

رب گوجه‌فرنگی یکی از پرکاربردترین محصولات غذایی در سبد غذایی ایرانیان است. این محصول به دلیل طعم و رنگی که به بیشتر غذاها می‌بخشد، بسیار پرکاربرد است. اما بسیاری از افراد اعتقاد دارند که رب‌های گوجه‌فرنگی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند، قابل‌اعتماد نیستند. به همین دلیل خود دست‌به‌کار شده و رب گوجه‌فرنگی را به‌صورت خانگی تهیه می‌کنند. اما رب‌های خانگی معمولا رنگ خوبی به غذا نمی‌بخشند و در مدت کوتاهی نیز خراب می‌شوند.

از سوی دیگر برخی از افراد طعم رب گوجه‌فرنگی خانگی را نمی‌پسندند. در کنار این‌ها تغییر سبک زندگی و روی آوردن افراد به زندگی آپارتمان‌نشینی باعث شده است که بیشتر افراد نتوانند وسایل لازم برای درست کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی را فراهم کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین برندهای ایران را در زمینه تولید رب گوجه‌فرنگی به شما معرفی کنیم. برندهایی که تلاش می‌کنند همواره محصولات خود را با بهترین مواد اولیه تولید کرده و رب گوجه‌فرنگی باکیفیتی را در اختیار شما قرار دهند.

صنایع غذایی آتا

نزدیک به 60 سال است که از حضور برند آتا در فهرست کارخانه‌های معتبر صنایع غذایی در ایران می‌گذرد. سنگ بنای این شرکت برای نخستین بار در سال 1342 در منطقه ضرابخانه تهران گذاشته شد. اما پس از مدتی مسئولان آتا تصمیم گرفتند که کارخانه خود را به کیلومتر 5 جاده قدیم کرج منتقل کنند.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

یکی از بهترین شاخصه‌های آتا، داشتن یک سالن مجزا برای تولید رب گوجه‌فرنگی است. در این کارخانه علاوه بر تولید رب گوجه‌فرنگی، سایر محصولات کنسروی نیز تولید می‌شود. به همین دلیل قسمت‌های مختلفی مانند سردخانه، گرمخانه، سالن قرنطینه، آهنگری و تراشکاری نیز در محل کارخانه آتا واقع شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که صفر تا صد تولید تمامی محصولات در محل این کارخانه انجام شده و درنهایت یک محصول کاملا ایرانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

علاوه بر این، کارخانه آتا دارای یک آزمایشگاه بزرگ برای کنترل کیفیت محصولات تولیدشده است. این آزمایشگاه از دو بخش شیمیایی و میکروبی تشکیل شده است. صنایع غذایی آتا از آخرین فناوری‌های روز و متبحرترین متخصص‌ها برای کنترل کیفیت محصولات تولیدی خود استفاده می‌کند. به همین دلیل است که رب گوجه‌فرنگی آتا توانسته بیش از نیم قرن، در سفره ایرانیان حضور داشته و طعم و عطر دلپذیر خود را به غذاهای آن‌ها ببخشد.

صنایع غذایی گلستان عصاره (دلند)

صنایع غذایی گلستان عصاره که در میان ایرانیان به نام دلند شناخته می‌شود، از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا فعالیت صنایع غذایی گلستان عصاره، با هدف صادرات محصول شروع شد. به همین دلیل از همان ابتدا بنای کار بر روی بالا بردن کیفیت محصولات و مطرح شدن در فضای جهانی قرار داده شده است. به همین دلیل بسته‌بندی محصولات این شرکت از ابتدا با استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی و با بالاترین کیفیت انجام می‌شد.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

صنایع غذایی دلند که در استان گلستان واقع شده است، تمامی محصولات خود را به‌صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از جدیدترین فناوری‌های کشاورزی، در زمین‌های کشاورزی اختصاصی خود کاشته و برداشت می‌کند. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان بر تمامی روند کاشت، داشت و برداشت محصولات نظارت کامل دارند. درنتیجه رب گوجه‌فرنگی نهایی، عصاره‌ای از محصولات کاملا ارگانیک است. کیفیت محصولات دلند و خوش‌نامی این برند در میان مشتریان، مرهون دقت بالای متخصصان برای حفظ و ارتقا کیفیت محصولات تولیدشده در این کارخانه است.

گروه غذایی چین چین

گروه غذایی چین چین نیز یکی دیگر از تولیدکنندگان خوش‌نام رب گوجه‌فرنگی در ایران است. این گروه فعالیت خود را از سال 1353 آغاز کرده و امروز بیش از 8 درصد از رب گوجه‌فرنگی مصرفی در ایران را تولید می‌کند. گروه صنایع غذایی چین چین در مشهد و به‌صورت سهامی خاص آغاز به کار کرد.

حدود سه سال پس از مطرح شدن نام این برند در دنیای صنایع غذایی، یعنی در سال 1356، تولید کمپوت، آبمیوه، سس کچاپ و رب گوجه‌فرنگی در کارخانه چین چین آغاز شد. متخصصان صنایع غذایی چین چین حدود 15 سال بر روی ترکیبات رب گوجه‌فرنگی تولیدی در این شرکت کار کردند تا توانستند در سال 1371، عنوان برترین رب گوجه‌فرنگی را نصیب خود کنند.

با کسب این موفقیت و به فاصله زمانی یک سال، کارخانه کشت و صنعت بین‌المللی چین چین افتتاح شد. با مطرح شدن نام برند چین چین، مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند تا تمرکز خود را بیش‌ازپیش بر روی ارتقا کیفی محصولات قرار دهند. به همین دلیل در کنار اضافه کردن محصولات جدید به سبد فروش خود، توانستند عنوان واحد برتر ایمنی و سلامت غذا را از آن خود کنند.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

در طی حدود نیم قرن فعالیت، مسئولان گروه چین چین همواره به نوسازی ماشین‌آلات تولیدی خود مشغول بوده و آخرین فناوری‌ها را برای ارتقا کیفیت محصولاتشان به کار گرفته‌اند. همچنین در این مدت آزمایشگاه کنترل کیفیت آن‌ها روزبه‌روز پیشرفته‌تر شده و با کمک نتایج به‌دست‌آمده در تیم تحقیق و توسعه، برند چین چین توانسته خود را به‌عنوان یکی از برندهای محبوب در دید مصرف‌کنندگان جا بیندازد.

صنایع غذایی چین چین تولید رب گوجه‌فرنگی خانگی را نیز در سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده است. به‌این‌ترتیب افرادی که به این نوع از رب علاقه دارند، می‌توانند از این محصول ابتکاری چین چین استفاده کنند. ترکیباتی که در رب گوجه‌فرنگی خانگی چین چین وجود دارند، تنها به آب گوجه‌فرنگی غلیظ شده و نمک طعام خلاصه می‌شوند. بررسی جدول ارزش غذایی این محصول نشان می‌دهد که میزان قند، نمک و چربی به‌خوبی در آن کنترل شده است. درنتیجه مشتریان می‌توانند طعم و کیفیت رب گوجه‌فرنگی خانگی را با ارزش غذایی بالا، در بسته‌بندی‌های چین چین تجربه کنند.

صنایع غذایی یک و یک

یک و یک نیز یکی دیگر از نام‌های آشنا در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی در ایران است. این نام، برندی است که مسئولان شرکت دشت مرغاب برای حضور در دنیای تجارت برای محصولات خود برگزیده‌اند. این شرکت از سال 1346 در منطقه‌ای به نام دشت مرغاب که در 145 کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است، فعالیت خود را کلید زد.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

از همان زمان مسئولان یک و یک خود و تمامی کارکنان خود را موظف کردند که نهایت تلاششان را برای رساندن محصول سالم و بهداشتی به مصرف‌کننده به کار بگیرند. از سوی دیگر دسترسی آسان مشتریان به این مواد غذایی نیز از دیگر اهداف تعریف‌شده سازمانی در کارخانه یک و یک بود. به همین دلیل این شرکت از همان ابتدا یک قیمت رقابتی را برای محصولات خود انتخاب کرد. در کنار این‌ها ترکیب فناوری‌های نوین با تخصص در شرکت یک و یک باعث شده است تا کیفیت محصولات تا حد زیادی بالا بروند. به حدی که محصولات این شرکت توانسته‌اند انواع گواهینامه‌های بین‌المللی را نصیب خود کنند.

کارخانه رب گوجه‌فرنگی نازچین

کارخانه رب گوجه‌فرنگی نازچین یکی از برندهای معتبری است که تمرکز خود را بر روی تولید انواع رب گوجه‌فرنگی و افزایش کیفیت این محصول قرار داده است. به همین دلیل در سبد محصولات نازچین می‌توان انواع رب گوجه‌فرنگی را در بسته‌بندی‌های مختلف از 0.5 کیلوگرمی گرفته تا 20 کیلوگرمی پیدا کرد.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی نازچین، پیش از اینکه فعالیت خود را به‌طور مکانیزه در این حوزه آغاز کند، تا سال‌ها تولید رب گوجه‌فرنگی را به‌صورت سنتی انجام می‌داد. به همین دلیل طعم و رنگ رب گوجه‌فرنگی نازچین بسیار به طعم و رنگ رب‌های گوجه‌فرنگی خانگی نزدیک است. این شرکت از سال 1375 با هدف افزایش کیفیت محصولات و توسعه حوزه کاری، مکانیزه کردن دستگاه‌های خود را آغاز نمود.

رب گوجه‌فرنگی لئونارد

لئونارد یک نام تجاری است که شرکت هدف عصر طلایی برای محصولات خود انتخاب کرده است. حوزه کاری اصلی این شرکت، واردات و صادرات محصولات خوراکی است که از سال 1388 با نام تجاری لئونارد در بازار ایران حضور پیدا کرد. نخستین محصولی که با نام لئونارد در میان ایرانیان رواج پیدا کرد، کمپوت آناناس بود که از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و تایلند وارد می‌شد.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

بااین‌حال به وجود آمدن محدودیت‌هایی بر سر راه واردات، باعث شد که این شرکت رفته‌رفته تولید محصولات خود را به دست بگیرد. از سال 1393 برند لئونارد رسما به‌عنوان یک تولیدکننده ایرانی در حوزه تولید انواع کنسروهای غیر گوشتی و رب گوجه‌فرنگی معرفی شد. تجربه موفق همکاری شرکت هدف عصر طلایی با خارجیان باعث شد که این شرکت به‌زودی در حوزه تولید نیز پیشرفت کند. تاجایی‌که امروزه بخشی از محصولات خود را به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌کند.

صنایع غذایی زشک

زشک یکی از مناطق طبیعی در اطراف مشهد است که به دلیل داشتن باغ‌های مرغوب میوه شهرت دارد. به همین دلیل شرکت حسنانو نام این منطقه را به‌عنوان برند تجاری محصولات خود در نظر گرفته است. این شرکت از سال 1358 با هدف تولید کنسرو و کمپوت آغاز به کار کرد.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

اما در سال 1375 بود که پای ماشین‌آلات داخلی و خارجی به این کارخانه باز شد، توانست کیفیت و ظرفیت تولید را تا حد زیادی بالا ببرد. صنایع غذایی زشک نیز دارای مزارع اختصاصی برای کشت گوجه‌فرنگی است. به همین دلیل رب گوجه‌فرنگی تولیدشده در این شرکت کاملا ارگانیک بوده و متخصصان مجربی بر روی تمامی فرایند تولید آن نظارت داشته‌اند.

گروه کارخانه‌های تبرک

تبرک یکی از برندهای نام‌آشنا در صنایع غذایی ایران است که حدود سی سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد. این شرکت از ابتدا بنای کار خود را بر روی کسب محبوبیت در میان مصرف‌کنندگان قرار داده بود. به همین دلیل پابه‌پای برندهای معتبر جهانی به توسعه کمی و کیفی خود پرداخت.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

به‌این‌ترتیب توانست ساختارهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و به‌عنوان یک برند کارآزموده در صنایع غذایی ایران شناخته شود. مسئولان تبرک نیز مانند مسئولان سایر برندهای معتبر تولید رب گوجه‌فرنگی در ایران، زمین‌های کشاورزی را به نام شرکت خریداری کرده‌اند تا مواد اولیه خود را به‌صورت کاملا کنترل‌شده از این زمین‌ها برداشت کنند.

چرا باید رب گوجه‌فرنگی را از برندهای معتبر تهیه کرد؟

در ایران امروز کارخانه‌های زیادی هستند که رب گوجه‌فرنگی را تولید می‌کنند. اما متاسفانه برخی از این کارخانه‌ها از موادی در رب تولیدی خود استفاده می‌کنند که کیفیت آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مواردی که کیفیت رب گوجه‌فرنگی را تعیین می‌کند، برند رب گوجه‌فرنگی است.

برندهای معتبر در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی از گوجه‌های مرغوب برای تولید محصول خود استفاده می‌کنند. گوجه‌هایی که در بیشتر اوقات با نظارت مستقیم متخصصان این شرکت‌ها و در زمین‌های شکاورزی ان‌ها کاشته و برداشت شده‌اند.

به‌علاوه این برندها معمولا از مواد افزودنی در محصولات خود استفاده نمی‌کنند. رنگ رب گوجه‌فرنگی تولیدشده در کارخانه‌های شناخته‌شده، رنگ مصنوعی نیست. بلکه این گوجه‌های طبیعی هستند که در اثر طی کردن فرایند تولید، تمامی رنگ خود را به رب گوجه‌فرنگی بخشیده‌اند. به همین دلیل است که رب‌های گوجه‌فرنگی برندهای معتبر علاوه بر خوش‌رنگ بودن، طعم خوبی هم دارند.

بهترین‌های ایران در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی

در کنار این‌ها کارخانه‌های باتجربه در زمینه تولید رب گوجه‌فرنگی، تلاش می‌کنند تا نسبت کالری، قند، چربی و نمک را به‌گونه‌ای در رب گوجه‌فرنگی تنظیم کنند که برای سلامتی مضر نباشد. زیرا رب گوجه‌فرنگی یک ماده غذایی پرکاربرد در غذاهای ایرانی است. درنتیجه ارزش غذایی این ماده غذایی به‌طور مستقیم در سلامت مصرف‌کنندگان تاثیرگذار است.

از سوی دیگر بسته‌بندی رب گوجه‌فرنگی نیز در کیفیت رب بسیار تاثیرگذار است. بسته‌بندی رب باید به‌گونه‌ای انجام شود که در اثر گذشت زمان، کیفیت ماده داخل جعبه تغییری نکند. همچنین اگر رب گوجه‌فرنگی به‌درستی بسته‌بندی نشود، به‌مرورزمان کپک زده و طعم و مزه خود را از دست می‌دهد. برندهای معتبر از آخرین فناوری‌های روز برای بسته‌بندی رب گوجه‌فرنگی و حفظ کیفیت آن استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

رب گوجه‌فرنگی یکی از ماده‌های غذایی پرکاربرد در سبد غذایی ایرانیان است. به همین دلیل کیفیت آن در تامین سلامت خانواده نقش به سزایی دارد. یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش کیفیت رب گوجه‌فرنگی، برند آن است. برندهای معتبر کاملا بر فرایند کاشت گوجه تا تبدیل شدن آن به رب گوجه‌فرنگی نظارت دارند. به همین دلیل در این چرخه هیچ عامل تهدیدکننده‌ای برای کیفیت محصول نهایی به وجود نخواهد آمد.

به‌علاوه این برندها به‌صورت کاملا دقیق و در آزمایشگاه‌های بسیار مجهز، سلامت و ارزش غذایی محصول تولیدشده را بررسی می‌کنند. در کنار این‌ها استفاده از فناوری‌های روز در بسته‌بندی محصولات، باعث حفظ کیفیت آن‌ها از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده می‌شود. به همین دلیل می‌توان کاملا به رب گوجه‌فرنگی تولیدشده در کارخانه‌های معتبر اعتماد کرد. در این مقاله به معرفی بهترین برندهای ایرانی رب گوجه‌فرنگی پرداخته و مهم‌ترین معیارها را در تعیین کیفیت یک برند بیان کردیم.

 

درباره‌ی sooliran

همچنین ببینید

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

ماکارونی یکی از محصولاتی است که در سبد غذایی همه ما ایرانیان جا دارد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *