کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

تن ماهی یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین کنسروهایی است که ایرانیان معمولا به‌عنوان یکی از وعده‌های اصلی خود از آن استفاده می‌کنند. طعم خوب این کنسرو در کنار سرعت پخت بالا، باعث شده است که تن ماهی سوای همه کنسروهای آماده، جای خاصی را در سفره ایرانیان برای خود باز کند. اما همه تن ماهی‌ها طعم و مزه دلپذیری ندارند. هرچند برندهای ایرانی و خارجی زیادی در بازار تن ماهی ایران حضور دارند، اما تنها برخی از این برندها توانسته‌اند نام خود را در ذهن مشتریان به ثبت برسانند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی تعدادی از برندهای فعال ایرانی در حوزه تولید تن ماهی بپردازیم.

تن ماهی شیلتون

شرکت پروتئین ایران که نام تجاری شیلتون را برای محصولات خود انتخاب کرده است، از سال 1372 فعالیت خود را کلید زد. هدف اصلی این شرکت که در منطقه صفاییه کردان در استان البرز واقع شده است، تولید کنسرو تن ماهی و مرغ است. همچنین مسئولان این شرکت همواره در تلاش هستند که کیفیت محصولات خود را بالا برده و تنوع بیشتری به طعم و مزه تن ماهی شیلتون ببخشند.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

به همین دلیل یک تیم تحقیق و توسعه قوی در شرکت پروتئین ایران، مشغول کار بر روی ترکیباتی هستند که می‌توانند در افزایش کیفیت تن ماهی ایفای نقش کنند. استفاده از نتایج این تحقیقات مفصل در کنار مجهزترین ماشین‌آلات تولید، باعث شده است که تن ماهی شلیتون بتواند در عرصه بین‌المللی نیز بدرخشد.

همچنین استفاده از آخرین تجهیزات در آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت پروتئین ایران، باعث شده است که خیال مصرف‌کنندگان از سلامت محصولات تولیدشده در این شرکت راحت باشد. در کنار این‌ها دریافت گواهینامه‌های کیفیت ISO 22000:2015 و HACCP نشان از کیفیت بالای این محصول و توانایی رقابت آن با برندهای باکیفیت جهانی دارند.

تن ماهی اویلا و کیمبال

برند اویلا یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت گلبرگ غذایی کوروش است که از سال 1382 به بازار معرفی شد. تن ماهی اویلا به دلیل استفاده از روغن سویا، به‌عنوان یکی از خوش‌طعم‌ترین تن ماهی‌ها در بازار ایران شناخته می‌شود. شرکت گلبرگ غذایی کوروش نیز عضو کوچکی از گروه صنعتی گلرنگ است که در حال حاضر به‌عنوان یک برند شناخته‌شده در بیش از 80 حوزه فعالیت دارد. این شرکت از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع محصولات غذایی آغاز کرد.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

برند کیمبال نیز از دیگر نام‌های تجاری شناخته‌شده است که تحت لوای مجموعه غذایی گلبرگ کوروش فعالیت می‌کند. این برند از سال 1388 و با تولید روغن‌های مختلف مانند روغن کنجد و زیتون به مصرف‌کنندگان معرفی شد. اما کم‌کم حوزه کاری خود را توسعه داده و امروزه به‌عنوان یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید تن ماهی نیز شناخته می‌شود.

ماندگاری گروه صنعتی گلرنگ از دیرباز تا امروز و توسعه حوزه کاری این برند، باعث شده است که مشتریان به‌راحتی به کیفیت محصولات تولیدشده توسط این شرکت و زیرمجموعه‌های آن اعتماد کنند. به همین دلیل هرچند مدت زیادی از آغاز فعالیت شرکت گلبرگ غذایی کوروش نمی‌گذرد، اما برندهای زیرمجموعه این شرکت توانسته‌اند به‌خوبی در دنیای رقابت رشد کنند.

علت موفقیت این شرکت و تمامی برندهای زیرمجموعه آن، استفاده از نیروهای متخصص جوانی است که برای پیشرفت آماده‌اند. همچنین استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات در کنار فعالیت دانش‌محور، دلایل اصلی پیشرفت مجموعه صنعتی گلبرگ و برندهای اویلا و کیمبال هستند.

تن ماهی تحفه

سال 1383 بود که گروه صنایع غذایی تحفه با هدف افزایش سرانه مصرف غذاهای دریایی و انواع ماهی‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. تن ماهی‌های تحفه در مجموعه تولیدی به نام ساحل صید کنارک تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. صنایع غذایی تحفه توانسته در نزدیک به 20 سال فعالیت در حوزه تولید کنسروهای ماهی تن ، انواع مختلفی از این محصول را روانه بازار کند.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

کنسرو ماهی در روغن زیتون، کنسرو سالاد تن ماهی، تن ماهی شویدی، تن ماهی رژیمی، تن ماهی و بادمجان و خوراک تن ماهی با لوبیا از جدیدترین محصولاتی هستند که در گروه تحفه تولید شده‌اند. هدف اصلی تمامی کارکنان این شرکت، حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و بالا بردن ارزش غذایی محصولات تولیدشده در این شرکت است.

دریافت گواهی‌های بین‌المللی کیفیت ISO 22000 و ISO 9001 HACCP، نتیجه تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف است. همچنین تن ماهی تحفه توانسته کد اتحادیه اروپا یا EC Code را نیز نصیب خود کند. همین موضوع توانسته به حضور تن ماهی تحفه در بازارهای جهانی کمک کند. مجموعه ساحل صید کنارک که وظیفه تولید تن ماهی تحفه را بر عهده دارد، در شهر کنارک سیستان و بلوچستان واقع شده و بیش از 150 میلیون قوطی تن ماهی را در سال، روانه بازار می‌کند.

تن ماهی شیلانه

برند شیلانه یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده انواع کنسرو است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1359 در قزوین شهر صنعتی البرز آغاز کرد. از ابتدا هدف شرکت کنسروسازی شیلانه، تولید انواع کنسرو ماهی تن بوده است. اما رفته‌رفته حوزه کاری این شرکت توسعه یافته و دیگر انواع کنسرو نیز با برند شیلانه روانه بازار شدند.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

یکی از ویژگی‌های بارز شرکت کنسروسازی شیلانه، داشتن سردخانه‌هایی است که می‌توانند بیش از 5 هزار تن ماهی را در خود جای دهند. به‌این‌ترتیب ماهی‌های به‌کاررفته در تولید تن ماهی شیلانه همواره تازه مانده و کیفیت این محصول به‌طور دائم حفظ خواهد شد. این شرکت علاوه بر دریافت گواهی‌های سلامت و ایمنی غذا از سوی وزارت بهداشت، افتخار دریافت گواهی‌های بین‌المللی HACCP و EC را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

تن ماهی لئونارد

شرکت هدف عصر طلایی یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع کنسروها ازجمله کنسرو تن ماهی است که محصولات خود را با نام تجاری لئونارد روانه بازار می‌کند. این شرکت در ابتدا کار خود را با واردات این نوع محصولات آغاز کرد. اما در سال 1393 با افتتاح مجموعه‌های تولیدی خود، توانست به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق در حوزه تولید انواع کنسروها مطرح شود.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

شرکت هدف عصر طلایی برای تولید تن ماهی‌های لئونارد از ماهی هوور استفاده می‌کند. به همین دلیل قیمت این تن ماهی در بازار نسبت به سایر محصولات بالاتر است. تفاوت اصلی تن ماهی لئونارد با دیگر برندهای فعال در حوزه تن ماهی در ایران، عدم استفاده از ماهی ساردین و کیلکا است. به‌علاوه این شرکت از آخرین فناوری‌ها برای بسته‌بندی تن ماهی‌های خود استفاده کرده و به‌این‌ترتیب ماندگاری محصولات خود را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

تن ماهی کادوس

می‌توان گفت که تن ماهی کادوس نخستین کنسرو ماهی تنی است که به بازار عرضه شد. شرکت پارس کادوس با نام تجاری کادوس از سال 1368 فعالیت خود را در بندر انزلی در گیلان کلید زد. برند کادوس نخستین برند در ایران بود که از ماهی کیلکا و ساردین برای تولید تن ماهی استفاده کرد. همچنین این برند تلاش کرده تا روزبه‌روز فناوری به‌کاررفته در خط تولید خود را بهبود ببخشد.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

تن ماهی کادوس یکی از متنوع‌ترین سبد محصولات را در بازار ایران در اختیار دارد. این برند کنسرو ماهی تن خود را در روغن سبزیجات، روغن زیتون، سس و آب‌نمک به بازار عرضه می‌کند. هرچند استفاده از آب در تن ماهی باعث کاهش کالری آن می‌شود، اما می‌تواند مواد مغذی موجود در ماهی را از بین ببرد.

تن ماهی پولک

شرکت صنایع غذایی فدلک یکی از تولیدکنندگان فعال محصولات غذایی در خوزستان است. پولک یک نام تجاری برای محصولات این شرکت است که از سال 1361 فعالیت خود را آغاز کرد. حدود 20 سال پس از آغاز فعالیت شرکت فدلک، مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند تا یک سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 900:1994 را در شرکت خود مستقر کنند. همین موضوع باعث شد که در سال 1382 این شرکت به‌عنوان یکی از واحدهای پیشرو در صنایع غذایی شناخته شود.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

شرکت فدلک محصولات خود را به بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اروپا و کانادا ارسال می‌کند. همچنین محصولات این شرکت موفق به اخذ گواهی‌های استاندارد بین‌المللی مانند ISO 22000:2005، ISO 9001:2008، GMP و لوح کیفیت برتر جهانی BID نیویورک شده‌اند. تولیدکنندگان تن ماهی پولک همواره در تلاش هستند تا از مرغوب‌ترین مواد اولیه در کنار جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود کیفیت محصولات خود استفاده کنند.

تن ماهی اصالت

صنایع غذایی اصالت از سال 1359 به‌عنوان یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید انواع محصولات غذایی معرفی شد. این شرکت فعالیت خود را با تولید انواع مربا آغاز کرد. اما امروز توانسته با غلبه بر همه موانع موجود بر سر راه خود، دایره محصولات خود را تا تولید انواع کنسروها و دیگر محصولات غذایی گسترش دهد.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

این پیشرفت کاری مرهون تلاش خستگی‌ناپذیر تیم تحقیق و توسعه در صنایع غذایی اصالت است. این شرکت در طی نزدیک به 40 سال فعالیت خود، توانسته محصولات خود را به 25 کشور دنیا صادر کند. همچنین توانسته کیفیت محصولات خود را با دریافت انواع گواهی‌های استاندارد داخلی و خارجی به مشتریان ثابت نماید.

تن ماهی طبیعت

تن ماهی طبیعت محصولی از شرکت طبیعت سبز کهن پارس است. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی میهن است که از سال 1391 فعالیت خود را با هدف تامین و توزیع کالاهای اساسی کلید زده است.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

مجموعه طبیعت به دلیل استفاده از آخرین فناوری‌های روز در کنار واحدهای تولیدی پیشرفته، توانسته در مدت کوتاهی به‌عنوان یک برند مطرح در صنایع غذایی مطرح شود.

تن ماهی چینود

تن ماهی چینود نیز یک برند قدیمی است که از زمان آغاز فعالیتش در حوزه صنایع غذایی تا امروز، بیش از 20 سال می‌گذرد. شرکت ستوده شفق اصفهان که از آذرماه 1378 فعالیت خود را در شهرک صنعتی کوهپایه اصفهان آغاز کرده بود، نخستین محصولات خود را با عنوان تن ماهی چینود روانه بازار کرد. این شرکت در حال حاضر با تولید انواع کنسرو، به‌عنوان یکی از معتبرترین کارخانه‌های فعال در زمینه تولید کنسرو شناخته می‌شود.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

تن ماهی شبنم

کلنگ مجتمع غذایی شبنم شکوهیه در سال 1389 در استان قم زده شد. دو سال بعد یعنی در سال 1391، این شرکت به بهره‌برداری رسید و تولید انواع کنسروهای گوشتی و غیرگوشتی را کلید زد. گروه غذایی شبنم، پیش از آغاز به کار در حوزه تولید انواع کنسروجات، در زمینه تولید، بسته‌بندی و فروش محصولات غذایی فعالیت داشت. این تجربه 50 ساله، در شروع کار جدید به کمک مجموعه غذایی شبنم شکوهیه آمده و توانست نام تن ماهی شبنم را در فهرست بهترین تن ماهی‌های ایرانی قرار دهد.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

تن ماهی شباب

شباب نامی تجاری است که شرکت فانوس چابهار برای تن ماهی خود انتخاب کرده است. این شرکت از سال 1381 فعالیت خود را در بندر کنارک آغاز کرده و حدود یک سال بعد محصولات خود را به بازار عرضه نمود. بندر کنارک یکی از قطب‌های اصلی تولید کنسرو ماهی تون در کشور است. به همین دلیل موقعیت جغرافیایی شرکت فانوس چابهار، توانسته به افزایش کیفیت محصولات آن کمک کند.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

به دلیل فاصله کمی که کارخانه تن ماهی شباب تا اسکله صیادی کنارک دارد، همواره ماهی‌های تازه‌ای برای تولید تن ماهی به خط تولید این کارخانه فرستاده می‌شوند. این شرکت در حال حاضر به تولید انواع تن ماهی در اندازه‌ها و طعم‌های مختلف اشتغال دارد.

تن ماهی اورگانا

شرکت تولیدات غذایی یال زرد در ابتدا فعالیت خود را با تولید انواع کنسروهای ماهی تون آغاز کرد. این شرکت طعم‌های مختلفی از تن ماهی را تحت عنوان تجاری اورگانا به بازار عرضه کرده است. ماهی تن در روغن آفتابگردان، روغن زیتون و آب‌نمک، تن ماهی با شوید، تن ماهی فلفلی و تن ماهی دودی از بهترین محصولات ارائه‌شده در سبد غذایی شرکت یال زرد هستند.

کدام برندها؛بهترین تن ماهی را در ایران تولید می‌کنند؟

شرکت تولیدات غذایی یال زرد تمامی سیستم‌های شرکت خود را متناسب با استانداردهای روز ملی و بین‌المللی تغییر داده است. به همین دلیل محصولات این شرکت علاوه بر دریافت انواع گواهی‌های ملی، توانسته‌اند گواهی‌های کیفیت ISO 9001، ISO 14001، ISO 2200، ISO 45001، HALAL و IMS را از آن خود کنند.

سخن پایانی

تن ماهی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کنسروی است که در سبد غذایی بیشتر خانواده‌های ایرانی یافت می‌شود. اما مهم‌ترین نکته در زمان انتخاب تن ماهی، کیفیت این محصول است. یکی از مهم‌ترین نکات در تعیین کیفیت تن ماهی، تازه بودن ماهی است که کنسرو از آن تولید می‌شود. به همین دلیل برندهایی که دارای سردخانه‌های بزرگ بوده و تا حد امکان به اسکله‌های صید ماهی نزدیک هستند، می‌توانند بهترین تن ماهی را به مشتریان عرضه کنند. در این مقاله به معرفی 13 عدد از مشهورترین و بهترین برندهای تولیدکننده تن ماهی در ایران پرداختیم.

 

درباره‌ی sooliran

همچنین ببینید

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

معرفی بهترین‌های صنعت ماکارونی در ایران

ماکارونی یکی از محصولاتی است که در سبد غذایی همه ما ایرانیان جا دارد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *