قیف بازاریابی چیست ؟

قیف بازاریابی چیست

اول اشاره کنیم که قیف بازاریابی با قیف فروش متفاوت است. با اینکه نحوه کار آنها شبیه به هم است اما هدف و متد‌ها کمی متفاوت است.
قیف بازاریابی ، متدی است که شرکت سعی می‌کند به کمک آن مشتریان احتمالی را به سمت کسب و کار و وبسایت‌شان بکشاند. قیف فروش متدی است که شرکت در انتهای قیف بازاریابی تلاش می‌کند تا مشتری‌ها را به خرید تشویق کند.

مقایسه قیف بازاریابی مدل یک کسب و کار B2B و کسب و کار B2C ☘

هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند: کاربر را به مشتری تبدیل کنند و آنها را وفادار نگه دارند. البته استراتژی وفادار نگه داشتن مشتری کمی متفاوت است.

مشتری‌های مدل B2C معمولاً تنها یا در گروه‌های کوچک قرار دارند. این گروه‌ها عموماً از اعضای خانواده یا دوستان تشکیل شده‌اند که شامل ۴ نفر یا کمتر هستند.

مشتری‌های مدل B2B عموماً از سهام‌داران شرکت‌ها ایجاد شده‌اند که تصمیمات خود را براساس نیازهای کسب و کارشان می‌گیرند. گروه‌های مشتری مدل B2B عموماً از ۵ نفر یا بیشتر تشکیل شده‌اند.

مشتری مدل B2C تعامل چندانی با نماینده‌های شرکت ندارد در حالی که مشتری مدل B2B به صورت کلی با نماینده شرکت در حال تعامل هستند.

قیف بازاریابی برای وبسایت‌ها یک خط لوله است که می‌توانید ببینید مشتری چطور راه خود را به وبسایت شما پیدا می‌کند و یک خرید یا یک وظیفه خاص را به اتمام می‌رساند مثل: ثبت نام در خبرنامه.
نام این کار را هدف می‌گذاریم.

مراحل قیف بازاریابی و قیف فروش

این‌ها مراحل سنتی قیف بازاریابی و فروش هستند:

  1. کمپین بازاریابی
  2. آگاهی
  3. جذب
  4. ارزیابی
  5. ایجاد الزام
  6. فروش
  7. تکرار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 مشاوره ملکی

شماره تماس خود رابه صورت کامل وارد نمایید

مثال 0912000000

مشاوره ملکی

کارشناسان ما منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند
02166666666
021666666666